Potenza di compra

U putere d'acquistu hè a relazione trà u putere d'acquistu di un consumatore è u soldu

A definizione più diretta di ciò chì si tratta quandu si parla di putere d'acquistu hè a relazione trà capacità è quantità di compra chì un individuu pò fà cù una certa quantità di soldi. Oghje, u cuncettu di putere d'acquistu piglia una rilevanza particulare. U mutivu principale hè l'aumentu generale di i prezzi, chì hè generalmente legatu à l'indici di prezzi à u consumatore, l'IPC o l'inflazione.

Qualcosa di interessante hè chì capisce ciò chì hè u putere d'acquistu è cumu funziona, pudemu piglià misure per aumentallu. Ovviamente, postu chì hè assuciatu, un salariu megliu aiuta à avè un putere di compra più grande. Ma ùn hè micca di primura. Da veru, è cun sforzu, cum'è tuttu, chiunque pò piglià misure per aumentà è migliurà a so situazione à stu riguardu. Per fà questu, avemu da cunsacrà st'articulu à una megliu cunniscenza di u putere d'acquistu per aiutavvi à piglià decisioni chì voi è cusì pudè aumentà.

Chì ghjè u putere d'acquistu?

L'inflazione provoca una perdita di putere d'acquistu in a pupulazione

U putere d'acquistu hè determinatu da a quantità di beni è servizi chì ponu esse acquistati per una data somma di soldi. Questu hè avè espressu u prezzu di ognuna di elle. Stu cuncettu hè direttamente intrecciato cù u valore di una muneta. Cusì, cù u tempu, i prezzi tendenu à fluttuà, di solitu à l'alza, rendendu i prudutti più cari. Stu fenomenu hè pussibule per via di a svalutazione graduale di a valuta.

Cumu misuratu?

Per esse capace di seguità cumu affetta u costu di a vita, si piglia in contu l'indice di i prezzi à u cunsumu. Questu indice hè una ponderazione chì include un inseme di prezzi nantu à i beni è servizii chì i consumatori acquistanu di solitu di modu regulare. In questu modu, a ponderazione chì si esegue pò esse paragunata cù una presa prima è pò determinà l'aumentu o a diminuzione di i prezzi. Grazie à sta scala, u putere di compra di i consumatori pò esse determinatu.

Esempii di putere d'acquistu

Ci ponu esse dui scenarii in cui u putere d'acquistu pò cambià cù u tempu. In una di elle hè chì diminuisce, chì hè u più prubabile, o chì cresce, chì accade qualchì volta.

  • Diminuisce. Pò esse da dui fattori. Eppuru a crescita di i prezzi di i prudutti, à una svalutazione di a valuta, o tramindui. Per capisce megliu cumu e duie cose influenzanu, imaginemu a situazione seguente. Imaginemu chì una persona cù un stipendiu di 1.200 euro à u mese vole cumprà prudutti da un grande magazinu. Tuttu quellu ammontu costa 600 euro. Infine, dopu qualchì mese questi stessi prudutti costanu 800 euro, ma quantunque u so stipendiu ùn hà micca cambiatu è ferma à 1.200 euro. Ciò chì hè accadutu hè chì hà avutu una perdita di u so putere d'acquistu, è ancu considerable. In u primu casu, avia u dirittu quantità di soldi restante per cumprà tutti i prudutti di novu. In u secondu casu, ne serebbe abbastanza per cumprà solu 50%.
Articulu ligatu:
Chì hè l'inflazione?
  • Aumentà. À u cuntrariu di u casu precedente, l'aumentu di u putere di compra pò esse dovutu à a economicu di i prudutti o una rivalutazione di a valuta. U fattu chì i prudutti ponu custà più o menu, al di là di u valore di i soldi, hè di solitu duvutu à l'offerta è a dumanda. Una dumanda più grande pruvucarà un aumentu di i prezzi, è una pruvista più grande i rende più economici. Cusì, in questu scenariu, a persona chì cun un salariu di 1.200 euro hà spesu 600 euro, puderia truvà chì in pochi mesi i listessi prudutti costanu 400 euro.

Un modu per cunservà u putere d'acquistu hè investendu in a borsa

Modi è modi per aumentà u putere d'acquistu

Per aumentà o cunservà u putere d'acquistu, chì hè ancu impurtante, hè attraversu l'acquistu è l'investimentu. L'investimentu pò esse sia in imprese chì sò resistenti à cambiamenti di prezzi, azzioni, speculazioni cù materie prime, obbligazioni, ecc. L'acquistu pò esse tramindui in immubiliare o oggetti chì tendenu à apprezzà cù u tempu o mantene u so valore.

Supponemu chì l'inflazione tende à cresce in media 2%. Se mantenessimu i soldi in forma di risparmi in banca senza fà ne un usu, videriamu una perdita di putere d'acquistu uguale à l'aumentu di l'IPC. À u cuntrariu, se l'immubiliare tende à cresce di u prezzu uguale à l'IPC, per esempiu, ùn vidariamu micca u putere d'acquistu diminuì. Per questa ragione, hè impurtante cunservà u putere d'acquistu, o in questu casu, risparmi derivati ​​da i salarii.

Tuttavia, ùn hè micca sempre faciule o accessibile per tutti per accede à l'immubiliare, è per questu pudemu accede à altri prudutti, chì ùn sò micca altrettantu sicuri è senza risichi, cum'è a borsa. Pudemu accede ligami ligati à l'inflazione, cunnisciuti cum'è TIPS, o azzioni. Parechje cumpagnie ponu riduce i so prufitti se i so cunsumatori soffrenu una perdita di putere d'acquistu. Si dice spessu chì e scorte sò resistenti à l'inflazione per esempiu, è ùn hè micca vera, almenu micca tutte o à breve termine. Tuttavia, alcune cose di cunsumatori cume l'alimentu ponu navigà megliu in questi scenarii. Fondamentalmente perchè a ghjente ùn smetterà di manghjà.

Esempiu di cume cunservà o aumentà u putere d'acquistu

A crisa energetica causa una perdita di putere di compra in u cunsumadore

 

Attualmente campemu un ambiente ecunomicu inflazionariu per via di a crisa energetica. A mancanza di forniture di gas è l'aumentu generalizatu di i prezzi di e materie prime face cresce i prezzi à u cunsumu. Micca solu a pupulazione ne nota i so effetti, parechje cumpagnie anu piantatu a so pruduzzione è altre sò viste o seranu furzate à fà cresce u prezzu di i so prudutti. Un esempiu, quellu di l'alimentariu. Una strategia per priservà u putere d'acquistu oghje seria analizà e cumpagnie dedicate à u cunsumu alimentariu. Cum'è l'avemu dettu prima, sò di solitu abbastanza resistenti à a crisa, in un certu modu perchè a ghjente ùn hà da smette di aduprà.

Articulu ligatu:
Induve investisce in a borsa

CONCLUSIONES

L'aumentu o a diminuzione di u putere d'acquistu hè normale è ricorrente. Finu chì ùn hè micca eccessivu è pò esse cuntrullatu, ci sò modi per ùn perdelu. Circate un salariu megliu, un travagliu megliu, investisce o compra, pò aiutà à priservà quellu putere d'acquistu chì hè destinatu à risparmià in forma di risparmiu.

Speru chì siate stati capaci di truvà una risposta à i dubbi chì puderete avè nantu à u putere d'acquistu. È ricordate, ogni decisione deve esse analizzata è secondu a vostra situazione persunale. Nisunu esempi o opinioni (cumprese quelle di stu blog) ùn devenu esse presi cum'è raccomandazioni. U futuru hè incertu, è e situazione ponu esse diverse o cambià.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Un cummentariu, lasciate u vostru

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu. campi, nicissarii sò marcati cù *

*

*

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   Zacheu dijo

    David Carr affronta questu prublema quandu discute i salarii. Intantu, custituiscenu una grande parte di a dumanda aggregata. Senza boni salarii ùn ci hè micca una dumanda sustenibile. È senza dumanda apparisce a recessione.

    Ma Carr ùn seguita micca a linea cunsumista di Keynes perchè hà per scopu principalmente u settore pruduttivu. Induve a crescita salariale hè ancu una dumanda crescente, data una risposta produttiva elastica.

    Chì aghjunghjeria u fattore psiculugicu - core o core - di Thalers à u polinomiu Cunsumu + risparmiu + imposte + bilancia cummerciale. Perchè in più, se u risparmiu hè preziosu, ùn ci sò micca investimenti produttivi.