Interpretate è capite a curva di Laffer

Curva di Laffer

A curva di Laffer hè una raprisentazione grafica di a relazione trà i rivenuti fiscali è i tassi d'interessu fiscale. U scopu di a curva hè di mustrà cume i rivenuti fiscali fluttuanu quandu i tassi d'interessu cambianu. U creatore di sta curva hè l'economistu americanu Arthur Laffer, chì sustene chì un aumentu di u tassu di l'impositu ùn si traduce micca in un aumentu di a raccolta, perchè a basa di l'impositu si sdrughje.

Laffer sustene chì à u mumentu induve u tassiu di l'impositu hè impostu à zeru, i rivenuti di u tesoru ùn esistenu postu chì in realità ùn ci hè nè imposta. Allo stesso modo, se u tassiu di l'impositu hè 100%, ùn ci hè nè ricavi fiscali nè perchè alcuna impresa o individuale ùn accunsentissi à pruduce un bè chì u so redditu genera serà pienamente adupratu per pagà l'impositi.

Sicondu Laffer, se in i punti estremi di i tassi d'imposta, a raccolta di l'impositi hè simplicemente nulla, u risultatu hè l'esistenza di un tassu intermediu trà questi estremi chì permette a raccolta massima pussibule. Considerendu u fattu chì l'inflazione in ogni economia deprezza u valore di u soldu, l'inflazione pò esse vista cum'è una tassa chì hè assunta cum'è a perdita di valore in cunsequenza precisamente di stu fenomenu è chì hè costantemente affrontata da i detentori di i veri bilanci di soldi soldi, obbligazioni non indicizzati è strumenti finanziarii.

Questu hè basicamente perchè A curva di Laffer pò esse usata per analizà l'effetti di a variazione di l'inflazione in ogni ecunumia.

A curva di Laffer è l'impositi

Pudemu dì tandu chì u A curva di Laffer hè una raprisentazione grafica induve pudete vede a manera in quale l'ecunumia di un paese hè affettata da u fattu chì l'ingudu di un guvernu dipende solu da i tassi chì sò ottenuti. A curva prova ancu di spiegà chì l'aumentu di i tassi ùn hè micca necessariamente traduce in ottene più soldi.

Curva di Laffer in Spagna

In cunseguenza, a curva di Laffer montre que lorsqu'un gouvernement augmente sa collecte fiscale au-delà d'un certain point, Pudete ottene assai menu soldi paragunatu à calà i vostri tassi nantu à i beni è servizii. En outre, lorsqu'un gouvernement augmente excessivement ses impôts, le coût résultant de l'ajout de cette mesure aux coûts et à la marge de profit d'un bien ou d'un service, il peut ne pas être commode d'offrir ledit bien ou service à celui qui l'offre ou de l'acquérir. .. per chi l'ha denunciatu.

In altri palori, chì u pruduttore o u cumpratore decide chì ùn sò micca interessatu o direttamente, chì ùn ponu micca offre o cumprà quellu bè o serviziu. Per quessa, a vendita di quellu bè o serviziu colapsanu è, in u risultatu, a quantità di l'impositi cullate ancu colapsava.

Capisce a curva di Laffer

Nantu à a curva di Laffer, nantu à a l 'assi abscissa u pussibbili tassi impositi sò posti nantu à i prufitti di u pruduttu identificatu ti , chì sò misurati in un percentinu da 0% à 100% è induve t0 hè uguali à 0%, mentri tmax hè uguali à 100%. Per d 'altra banda, l'assi di l'urdinatori hè quellu chì hè utilizatu per rapprisintà l'ingudu di u guvernu in soldi è identificatu da Voi.

El Graficu di a curva di Laffer Si pò leghje cusì: quandu u tassu di l'impositu nantu à un bè o serviziu hè t0, u guvernu allora ùn faci micca prufittu per a cullizzioni di l'impositi, postu chì a cullezzione di tassi ùn esiste. Quandu u guvernu aumenta i tassi di più, un bonu o serviziu face più prufitti è per quessa a cullezzione aumenta.

Spiegazione di a curva di Laffer

Tuttavia, l'aumentu di i guadagni di u guvernu si faci generalmente finu à t *, chì in questu casu hè identificatu cum'è u puntu di cullizzioni ideale. In altri palori, questu seria u livellu di a tarifa di l'impositu chì permette à u guvernu di ottene u più soldi per mezu di a cullezzione di tassi.

D 'altra banda, partendu da t *, l'aumentu di l'impositu nantu à questu bè o serviziu, rende i pruduttori è i cumpratori menu interessatu à pruduce è cumprà quellu bonu o serviziu, ognunu per i so ragiuni. In u casu di i pruduttori, perchè in fondu ogni volta guadagnanu assai menu, mentre chì in u casu di i cumpratori, perchè spessu affruntà più aumenti in u prezzu di compra finali.

Cunsidendu chì u cullezzione d'imposti chì currisponde à t0 è tmax, hè inesistente, u risultatu hè chì deve esse un tassu di tassazione intermedia trà questi estremi, chì in teoria riprisenta a quantità massima di soldi raccolti. Tuttu què hè basatu annantu à u Teorema di Rolle, in u quale si sustene chì se u rivenutu di u tesoru hè una funzione cuntinua di u tassu di l'impositu, dunque ci hè almenu un massimu in un puntu intermediu di l'intervallu.

Un risultatu putenziale di a curva hè chì se u guvernu aumenta a pressione di l'impositi sopra una percentuale specifica t *, l'aumentu di l'impositi diventerà contraproduenti, postu chì si ottenenu rendimenti o tassi di guadagni di ritornu chì sò sempre più bassi.

In altre parole, cumincianu à ottene una raccolta più bassa per via di u fattu chì u produttore marginale ùn esiste più, altri ciò chì facenu hè operà in u mercatu neru, mentre chì alcuni scelenu di ùn uttene prufitti perchè u guvernu hè assai più di ciò chì in realtà uttene per l'impositu. Di conseguenza, a curva di Laffer suggerisce chì una riduzione di e tasse aumenterebbe i ricavi solu se i tassi d'imposta attuali eranu mantenuti à a destra di u puntu massimu di a curva.

A curva di Laffer riprisenta a premessa chì i cambiamenti di i tassi d'imposta generanu dui effetti strettamente ligati nantu à i rivenuti fiscali: l'effettu ecunomicu è l'effettu aritmeticu. In u casu di l'effettu ecunomicu, l'impattu pusitivu chì i tassi di tassazione anu nantu à u travagliu, u pruduttu è l'occupazione hè ricunnisciutu, mentre i tassi d'imposta elevati producenu un effettu ecunomicu cuntrariu punendu a participazione à l'attività cù l'aumentu di l'impositi.

Per a so parte, l'effettu aritmeticu hà da fà cù u fattu chì se u tassiu di l'impositu hè bassu, allora i ricavi fiscali sò ridotti in cunseguenza di a quantità di a raccolta fiscale, mentre u cuntrariu accade se u tassiu hè aumentatu, postu chì a raccolta attraversu l'impositi hè uguale à u tassiu di l'impositu chì hè multiplicatu da a raccolta chì hè dispunibule per l'imposizione.

Di conseguenza è in cunfurmità cù l'effettu ecunomicu, cun a U tassiu di u 100%, u guvernu in teoria ùn utteneria alcun redditu perchè i contribuenti cambieranu u so comportamentu per via di tasse elevate. Fondamentalmente ùn avianu micca alcuna motivazione per travaglià o in u so casu sceglienu un altru modu per evità di pagà e tasse, cumpresu ricorrendu à u mercatu neru o semplicemente aduprendu l'ecunumia di u barattu.

Cumu hè l'imposta di l'inflazione in relazione cù a curva di Laffer?

Laffer curve Economia

Con frequenza di inflazione hè vistu cum'è una tassa postu chì deprezza u valore di u soldu, è dunque, quandu ci hè l'inflazione, se l'agenti volenu mantene i so veri equilibri custanti, allora devenu aumentà u so denaru nominale. Hè per quessa ancu se Laffer hà cuncipitu a curva per rapprisintà l'impositu nantu à u redditu in i Stati Uniti, pò esse applicata in realtà à u mudellu di l'imposizione di l'inflazione.

Da una parte a signoria hè u redditu o l'utilità chì i guverni ricevenu per esse solu rispunsevuli di fà soldi, l'impositu di l'inflazione riprisenta a perdita di capitale di tutti quelli chì ottenenu i so prufitti per via di l'inflazione. Quandu avete un'ecunumia chì ùn cresce, sia l'inflazione sia a signoria coincidenu perchè l'inflazione hè uguale à a crescita di a quantità di soldi.

Tuttavia, quandu avete una economia in crescita, a signoria è l'inflazione differenu postu chì a dumanda di soldi pò aumentà per via di un ingressu aumentatu. Micca solu què, hè ancu pussibule chì a Banca Centrale stabilisca a più alta dumanda cum'è l'offerta più alta senza inflazione, ma raccogliendu prufitti. Ciò significa chì ancu cù l'inflazione zero, hè ancu pussibule di raccoglie a signoria in cunsequenza di l'aumentu di a dumanda di soldi.

A relazione trà inflazione è signoria si pò vede in a curva di LafferCunsidendu chì quandu l'inflazione aumenta, ùn significa micca chì a raccolta aumenterà ancu postu chì i soldi ottenuti sò menu. Quandu l'inflazione hè zero, a signoria hè ancu zero. Inoltre, se a dumanda di soldi diminuisce à un ritmu più veloce paragunatu à l'inflazione, ci hè da aspettà chì a signuratura diminuisce costantemente quandu l'inflazione cresce indefinitamente. Ciò accade perchè l'agenti cumincianu à cunvertisce i so bilanci veri in attività cù menu liquidità, ma cun un ritornu nominale pusitivu.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu. campi, nicissarii sò marcati cù *

*

*

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.