Cosa hè un inventariu

Una maghjina di un Inventariu

Se tenete una sucità, sia grande o famigliali, in quale vendite prudutti è / o servizii, sapete di sicuru ciò chì l'inventariu hè. In fattu, hè qualcosa chì tutti duveranu avè, ancu in casa, ma da quale nimu hà ancu estrattu tuttu ciò chì pò esse fattu cun ellu.

Per questu mutivu, in questa occasione, ùn avemu micca solu per dì ciò chì hè un inventariu, ma ancu vi dicu nantu à i tipi chì esistenu, e funzioni chì ponu esse realizatu è qualchì altru dati impurtanti. Andate per ellu?

Cosa hè un inventariu

un inventariu

Sicondu a RAE, un inventariu hè:

"Settlement di merchenzie è altre cose chì appartenenu à una persona o cumunità, fatta cù ordine è precisione".

Hè in realtà un documentu, fisicu o virtuale, in quale l'impresa deve registrà tutti l'assi tangibili di a cumpagnia. In altre parolle, sò tutti i beni materiali chì una cumpagnia hà è chì deve cuntrullà, sia per evità di perde soldi cù a so scumparsa, sia per evità di cumprà più se ùn avete micca bisognu.

Pigliemu un esempiu. Imagine chì avete un magazinu di scarpi. In questu avete parechje marche di scarpi è ogni marca, parechji mudelli. Di ognunu di elli, numeri diffirenti.

Se un cliente entra in a vostra tenda è vi dumanda u numeru 39 di un mudellu di una marca specifica, sapete s'ellu l'avete in a vostra tenda? A cosa più sicura hè chì vi cunsultate u stock in l'urdinatore. Ancu, chì hè un inventariu.

Avà imaginate chì avete quella scarpa induve parechji impiegati travaglianu. Unu di elli hà strappatu a cammisa di a cumpagnia, è dumanda una nova in una certa taglia. Andarè à a tenda per vede s'ellu ci hè più, è s'ellu hè cusì, duvete scrive chì avete pigliatu una di queste cammisa in casu chì avete da rimpiazzà in a taglia chì avete appena pigliatu.

In verità, l'inventariu ùn hè micca solu ciò chì a cumpagnia hà, ma ancu ciò chì vende à i clienti. Questu hè, pudete fà una lista di tuttu ciò chì a cumpagnia hà è un altru induve rivise u stock di merchenzie per vende.

Da quandu l'inventariu esiste ?

Avete mai dumandatu quandu l'inventariu hà cuminciatu à esse usatu? Ebbè duvete sapè chì ci sò registri chì in l'Anticu Egittu eranu digià utilizati. In questu casu, l'anu utilizatu per l'alimentariu in modu chì avianu una lista di l'alimenti per chì, in i tempi di scarsità, sapianu ciò chì puderanu cuntà è distribuzianu in una manera megliu.

Sicondu a ricerca, sò stati ancu utilizati per i culturi in civiltà pre-hispanica.

Tipi di inventarii

scatula d'inventariu

Parlà cun voi di i tipi di inventarii pò esse un tema longu è tedious. È ci sò parechji tippi di elli. Sicondu a forma, l'usu, a fase, etc. avete un tipu o un altru. I più cunnisciuti è usati in parechje occasioni da e cumpagnie sò i seguenti:

Fisici

Sò quelli chì sò stampati è sò tangibili. Quessi sò menu è menu usati per via di u fattu chì l'inventariu pò cambià assai rapidamente (ancu parechje volte à ghjornu) è questu faria u documentu fisicu obsoletu in una materia di ore.

Un altru modu di guardà elli hè di registrà tutti l'assi fisichi di a cumpagnia, o di l'affari in quantu à i prudutti da vende.

Intangibles

Si avant il s'agissait d'un document tangible, in questu casu parlemu più di un documentu virtuale, nant'à un urdinatore o tableta, in quale u registru di ogni ghjornu di stu inventariu hè realizatu.

Una altra opzione hè per esse una lista di l'assi intangibili di a cumpagnia, chì sò arregistrati in questa lista.

Esempii di stu tipu pò esse copyright, licenze di software, etc.

Sicondu i prudutti

Elencu

Basatu nantu à u tipu di prudutti, o di e fasi chì i prudutti passanu, pudemu dì chì ci sò parechji inventarii, cum'è:

  • per materie prime. Questu hè, per fà una lista di quelli materiali chì sò necessarii per fabricà i prudutti chì sò venduti da a cumpagnia.
  • Per i prudutti in u prucessu di fabricazione. In altri palori, pezzi chì sò stati assemblati ma chì, per elli stessi, ùn sò micca prudutti chì ponu esse venduti, ma anu da esse pruduciutu è cumminati cù altri pezzi per esse cunsiderati finiti.
  • di i prudutti finiti. Pronti per a vendita, sò quelli prudutti chì ponu digià esse venduti direttamente, o perchè anu finitu a fabricazione, o perchè sò stati compru finiti.
  • per forniture di fabbrica. Pudemu dì chì sò simili à quelli di materia prima, ma in questu casu ùn sò micca quantificabile, perchè ponu esse usatu in parechje cose (per esempiu, pittura, o forbici).

Sicondu a so funzione

Un altru modu di classificà l'inventarii hà da fà cù a funzione di l'articuli. Cusì, pudete truvà:

  • Inventarii di sicurità. Hè cunnisciutu ancu riserva. Sò quelli induve l'articuli chì saranu necessarii in casu d'aumentu di a dumanda o di carenza sò almacenati è listati.
  • disaccoppiamentu. Hè una lista di materiali è/o prudutti chì cumplementanu l'un l'altru (u pruduttu ùn saria micca finitu senza elli) ma à u listessu tempu ùn sò micca sincronizzati l'una cù l'altru (per esempiu, chì hè una parte di un pruduttu ma chì in una prima fase ùn hè micca pò esse messu).
  • U trafficu. Sò pezzi chì sò stati urdinati ma ùn sò ancu ghjunti. Sò cuntati perchè sò stati pagati, ma ùn l'avete ancu in u vostru pussessu.
  • Staggione. Quessi si riferiscenu à i prudutti chì diventanu "in" in un certu tempu di l'annu è poi passanu per un tipu di dumanda bassa. Di solitu sò salvati da un annu à l'altru cù u scopu di ùn perde micca soldi (sempre ch'elli ponu esse guardati, sicuru).

secondu a logistica

Infine, avemu avutu l'inventarii secondu a logistica. Hè forsi unu di i più cunnisciuti, ma micca assai cumpagnie l'utilizanu per classificà i so bè. In questu casu pudete truvà:

  • in i dutti. Vale à dì, l'inventarii assai cambianti chì affettanu diversi livelli o dipartimenti.
  • per speculazione. Sò prudutti chì sò guardati "in casu". L'ughjettu hè di avè dispunibuli in casu chì ci hè una dumanda per elli è cusì esse capace di risponde à quella necessità.
  • inventariu di ciclu. Quì pudemu mette quelli prudutti chì sò cunnisciuti per esse necessariu in certi tempi di l'annu. Per esempiu, sunscreen, swimsuits, sandali...
  • Di securità. Hè simile à a speculazione, ma l'ughjettu hè di avè sempre un minimu di articuli per pudè furnisce rapidamente in casu di necessità.
  • Prodotti già obsoleti, rotti, persi... Pudemu dì chì sò "perdite" per a cumpagnia postu chì sti prudutti ùn sò mai venduti è rapprisentanu un investimentu chì ùn hè micca ricuperatu da a cumpagnia.

Comu pudete vede, fora di sapè ciò chì hè un inventariu, deve ancu cuntrollà i tipi chì esistenu. Ma, in generale, ciò chì duvete guardà hè chì questu pò aiutà à fà una lista aghjurnata di ciò chì avete, sia in l'impresa sia in casa, è cusì anticipà e vostre compra basate nantu à ciò chì si spende u più (o vai avanti cù ciò chì avete u più stock di). Avete mai fattu un inventariu?


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

*

*

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.