Chì ghjè una bolla ecunomica?

bolla Unu di i scenarii chì i investitori temenu u più hè a cosiddetta bolla economica. No sorpresa, hè un prucessu chì porta à impurtante calà in i mercati redditu variabile. Ùn sò micca frequenti, ma quandu emergenu ùn averete più scelta chè esse luntanu da ogni pusizione in u saccu. Tagli in i prezzi per cumuni sò assai intensi è ponu calà à livelli minimi. Finu à u puntu chì ponu esse apprufittati da l'investitori i più speculativi.

Tuttavia, micca tutti i picculi è mezi investitori cunnoscenu u so veru significatu. Ebbè, affinchè l'avete più chjaru da avà, duvete sapè chì una bolla ecunomica, chjamata ancu finanziaria, hè una attuazione borsa chì si verifica quandu ci hè un impattu seriu nantu à i mercati finanziarii. In ogni casu, è questu hè più seriu, e bolle apparsu ancu senza incertezza è senza scenarii di speculazione. Ancu se in l'ultimi casi sò più cumplessi da rilevà da i sfarenti agenti finanziarii.

Un altru fattore chì duvete sapè avà hè chì stu fenomenu ecunomicu diventa più cumunu cù i prucessi di coordinazione di i prezzi. Qualcosa chì si capisce megliu cum'è in u casu specificu di a cosiddetta bolla immubiliare, cusì sensibile in Spagna in l'ultimi anni. D'altra parte, hè a riflessione chì emerge in cunsequenza di un periodu di splendore o di boom ecunomicu. Dopu à un periudu di espansione ecunomica precede guasi sempre u scenariu di cui parlemu in st'articulu.

Bubble: pò finisce in una crepa

Un fattu assai interessante nantu à a bolla ecunomica hè chì pò finisce in un crash finanziariu chì pò distrughje una grande quantità di ricchezza in un paese. Cum'è accadutu in l'ultimi anni cù u A Great Depression di l'anni 1930 è a bolla immobiliare in Giappone in l'anni 1990. Sò esempi chì spieganu bè bè stu muvimentu finanziariu chì preoccupa tantu l'investitori. Frà altri motivi perchè ponu perde assai soldi in e so operazioni nantu à u mercatu di borsa. Al di là di altre cunsiderazioni tecniche è ancu da u puntu di vista fundamentale di i mercati finanziarii.

In quantu à a so natura, anu diverse modalità è chì si materializza in a seguente divisione chì avemu indicatu per voi: raziunale, intrinsicu è ancu chjama cum'è contagiosa. Ancu se l'ultimi anu più di una componente psicologica sopra à altri approcci macroeconomichi. Hè carattarizatu perchè stu fattu hè precedutu da una tappa critica. Induve i cumpratori cumincianu à esse scarsi, è certi investitori cumincianu à vende e so pusizioni in i mercati finanziarii. Per finisce in u focu temutu o per un termini pudete cunnosce megliu cum'è crash, ancu se cù cattivi ricordi per l'investitori.

Cumu rilevà u focu?

Quandu a cosiddetta bolla economica hè generata ci sò una seria di segni chì indicanu chì simu di fronte à stu statu delicatu in l'ecunumia di un paese o in u mondu. Sò faciuli da ricunnosce è sopratuttu si basa nantu à i seguenti segni chì vi esponemu quì sottu per chì pudete avè un pocu più chjaru stu muvimentu ecunomicu particulare.

  • Casca generale di i mercati azziunali, cù livelli chì ponu esse assai intensi è chì sò accumpagnati da un altu livellu di cuntrattazione. In qualchì settimana, u valore di l'azzioni hè significativamente riduttu.
  • El u cunsumu diminuisce sopratuttu à u puntu chì pò mette in periculu l'ecunumia di un paese o di una zona geografica. L'utilizatori spendenu menu soldi per cumprà beni di serviziu, piglianu menu ipoteche è spendenu menu soldi per i so acquisti regulari. Cù una prumuzione di risparmiu sopra à altre cunsiderazioni.
  • A crescita di l'ecunumie cala à livelli chì ponu esse cunsiderati cum'è assai periculosi. No sorpresa, hè assai cumuni chì sò in crescita negativa per parechji trimestri o ancu anni cum'è in i paesi emergenti. Hè u fattore u più devastante di e bolle finanziarie o ecunomiche.
  • El disoccupazione cresce quandu sta situazione ecunomica si verifica, in certi paesi cù percentuali chì ponu esse assai difficiuli per i guverni à assumeli. In particulare induve ci sò prublemi cunsiderati cum'è strutturali, cum'è per esempiu in Spagna. Cù livelli superiori à u 20%, cum'è accadutu in l'ultima crisa ecunomica, in u 2007 è in u 2008.
  • A turbulenza in u mercati di muneta Hè un altru di i denominatori cumuni di sti scenarii problematichi in l'ecunumia. Cù differenze trà u so prezzu massimu è minimu in una stessa sessione di cummercializazione chì pò superà i livelli di 10% o ancu cun più intensità in i muvimenti i più pronunziati di questi assi finanziarii.

Effetti di sti muvimenti

cumuni Ùn ci hè dubbitu chì a bolla ecunomica pò avè effetti perniciosi nantu à a sucietà in generale. Questu hè principalmente per u fattu chì ascesa anormale è prolungata U prezzu di certe azzioni o immubiliare innesca una spirale di speculazione chì finisce per distrughje l'ecunumia. A bolla economica ùn hà micca una durata fissa. Se no, à u cuntrariu, pò durà da qualchi mesi (ancu se stu scenariu ùn hè micca frequente) finu à parechji anni è distrugge l'ecunumia internaziunale o almenu alcune nazioni di u pianeta.

D’altronde, hè assai cumunu chì quandu si parla di stu muvimentu ecunomicu caratteristicu pare chì ci riferimu direttamente à a crisa o à a bolla immubiliare. Ma a pruibizione hè chì ùn devenu micca necessariamente coincide, luntanu da questu. Ancu se coincidenu in a so origine postu chì hà costanti assai ben definite chì ponu esse analizate da l'analisti finanziarii cun u più grande prestigiu in i mercati. No sorpresa, l'origine di e bolle finanziarie hè di solitu speculazione. Spiculà cunsiste à acquistà un assetu o pruduttu cù u scopu principale di vende più tardi à un prezzu più altu.

Lege di l'offerta è di a dumanda

offerta In ogni casu, ci sò una seria di signali chì ponu dà qualchì strumentu in a so interpretazione. Cum'è in u casu specificu chì e bolle finanziarie sò un fenomenu ecunomicu chì cunsiste in un forte disaccordu trà offerta è dumanda. Quandu sta situazione accade, sta generendu un impattu assai impurtante nantu à l'ecunumia di un paese o à scala glubale, cume accade in l'ultimi anni cù crisi ecunomiche. Ùn influenzanu micca un paese specificu, ma piuttostu zoni ecunomichi assai grandi, cum'è per esempiu puderia esse in a zona euro.

Un altru aspettu chì deve esse cunsideratu da avà si basa nantu à u fattu chì, in una certa misura, hè pussibule prevede questi muvimenti assai pronunziati in e economie internaziunali. Perchè in effetti, hè una forte crescita di u prezzu, chì puderebbe sembrà un tipicu decollamentu di una bolla finanziaria, ùn currisponderà micca necessariamente à una bolla. Da questu approcciu, comporta una serie di prublemi per un diagnosticu currettu di ciò chì hè una bolla di ste caratteristiche. Al di là di i so segni più elementari è chì ponu esse cunfusi cù altri muvimenti finanziarii di gravità speciale ma chì ùn diventanu micca una bolla finanziaria o ecunomica

Tendenze di u mercatu

carrughju muru In ogni casu, duvete sapè da avà chì i mercati di i valori mostranu tendenze chì currispondenu à bolle finanziarie. Sicondu Dow, u creatore di l'indici New York Dow-Jones, u mercatu di borsa mostra trè tendenze: a tendenza primaria, a tendenza secondaria è a tendenza terziaria. Ghjè in questu ultimu induve a bolla chì parlemu pò accade. No sorpresa, hè carattarizatu soprattuttu perchè in u tendenza terziaria currisponde à e fluttuazioni di i prezzi prudutte durante a listessa sessione nantu à a borsa.

D'altra parte, si deve ancu nutà à stu riguardu chì u fattu chì un mercatu finanziariu sia survaluratu è e vendite sò imposte cù una forza speciale hè un altru di i segni per chì stu tipu di bolle pò esse raccoltu o rilevatu. Dove ci sò forti cadute è panicu trà l'investitori, à u puntu chì venderanu e so pusizioni in i mercati azionarii ancu à u costu di perde assai soldi per i so investimenti.

Altri mutivi di a so apparizione

Tuttavia, ci sò altre fonti d'analisi chì spieganu stu fattu impurtante o avvenimentu ecunomicu. Cum'è per esempiu, hè un analisi irrazionale, basatu solu nantu à i guadagni ottenuti in u passatu recente di l'attivu. Senza in alcun mumentu tene contu di a parte di l'analisi fundamentale di l'assi finanziarii. È chì pò purtà à effetti indesiderati da parte di i picculi è mezi investitori. Al di là di altre cunsiderazioni tecniche è ancu da u puntu di vista fundamentale.

Induve hè ancu pussibule chì in i mercati sopravvalutati, è cun una atmosfera di tremendu ottimisimu, pò purtà à l'opinione di l'investitori chì queste situazioni ùn cambieranu micca per un bellu pezzu. À u puntu di creà scenarii chì ùn sò micca affattu favurevuli per l'azzioni di i picculi è mezi investitori. Induve anu più da perde chè da guadagnà.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu. campi, nicissarii sò marcati cù *

*

*

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.